اعلام آمادگی دادگستری هرمزگان برای راه‌اندازی دادگاه‌های صلح 

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم آمادگی اجرای قانون و راه اندازی دادگاه‌های صلح را به صورت کامل داریم.  
کد خبر: ۶۷۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸ - 03July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، همایش استانی و دوره آموزشی با عنوان دادگاه های صلح و شورای های حل اختلاف در نظام نوین تشکیلات قضایی جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان، معاونین دادگستری، روسای دادگستری حوزه‌های قضایی استان و قضات دادگاه های صلح در بندرعباس برگزار شد.

«مجتبی قهرمانی» رئیس کل دادگستری هرمزگان در این همایش اظهار داشت: با اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و ایجاد دادگاه‌های صلح، شوراهای حل اختلاف در سطح استان به صورت کارآمدتری در مسیر صلح و سازش فعال می‌شوند.

این مسئول افزود: دعاوی در صلاحیت دادگاه صلح، ترکیبی از دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده است و فلسفه وجودی دادگاه صلح، ایجاد و ترویج صلح و سازش در میان مردم است و شوراهای حل اختلاف در کنار این دادگاه می‌تواند از اطاله دادرسی جلوگیری کند.

قهرمانی تصریح کرد: پیرو تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف و ابلاغ آن، جلسات متعددی در خصوص اجرای این قانون در قالب شورای معاونین دادگستری استان و کارگروه‌های ذیل آن برگزار شده است.

وی افزود: صلاحیت دادگاه‌های صلح در استان هرمزگان احصا شده و آمار مربوط به آن نیز استخراج شده است و دادگستری استان با ایجاد زیر ساخت های لازم آمادگی اجرای قانون و راه اندازی دادگاه های صلح را به صورت کامل دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: به رؤسای حوزه‌های قضایی نیز ابلاغ شده تا در خصوص ارجاع پرونده‌ها به شعباتی که مقرر است به دادگاه صلح تبدیل شوند تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا پس از شروع اجرای قانون، موجبات اختلاف در صلاحیت و اطاله دادرسی فراهم نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار